Gietasfalt, kunststofslijtlaag en voegovergangen, drie disciplines op één brug.
De Weesperbrug is één van de acht bruggen die vervangen of gerenoveerd worden in het project KARGO. (Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud)
De uit 1937 daterende Weesperbrug is in oktober 2013 in één weekend vervangen door een nieuwe brug.
In datzelfde weekend zijn de voegovergangen gemonteerd en aangestort.
In de maanden ervoor hebben we de slijtlagen aangebracht op het terrein van Mercon, waar de nieuwe brug gebouwd werd.
Het stalen dek is gestraald en voorzien van een bitumineuze primer ter plaatse van het rijdek.
Vervolgens is het bitumineuze membraan (Mistral C) grotendeels machinaal aangebracht.
Daarna is er machinaal gietasfalt gedraaid waarop, na het plaatsen van de brug, een deklaag wegenbouwasfalt is aangebracht.
Ter plaatse van het voet- en fietspad van de brug is, eveneens in Gorinchem, een epoxyslijtlaag aangebracht.