icon-arrow-right
HomeProjecten Slijtlaag Brug 1909 en Brug 1973 Amsterdam

Slijtlaag Brug 1909 en Brug 1973 Amsterdam

Brug 1909 en Brug 1973 in Amsterdam vertoonden kale plekken en onthechting van de kunststofslijtlaag van het houten dek. MABA Waterland bv schakelde Smits Neuchâtel Infrastructuur in om met een oplossing te komen voor haar klant, de Gemeente Amsterdam. Op de bruggen werden reparaties uitgevoerd en de bestaande slijtlaag vervangen. Tot slot brachten we een kleurcoating aan. Daarmee werden beide bruggen een opvallende verschijning.

Brug 1909 - Suikerplein Amsterdam

Hier adviseerden wij een complete vernieuwing van de slijtlaag om zo vanaf het 'kale' houten dek een polyurethaan slijtlaag (type SN PU4018) op te bouwen. De gemeente Amsterdam wilde hier een specifieke gele kleur, welke niet in natuursteen verkrijgbaar is. Daarom werd de nieuwe slijtlaag op het brugdek voorzien van een TC51 Topcoat op RAL kleurnummer. Brug 1909 bij het Suikerplein heeft hiermee een 'frisse look' gekregen. 

 

Brug 1973 (Arendbrug) - Westerpark, Van Hallstraat Amsterdam

Ook hier is de volledige slijtlaag vervangen van het houten dek ter plaatse van het voetpad. Na het aanbrengen van de kunststofprimer is er een polyurethaanslijtlaag (type SN PU4018) aangebracht, welke is ingestrooid met Nederlandse steen 1-3 mm.

De slijtlaag op het fietspad is eerst plaatselijk gerepareerd en vervolgens voorzien van een rode TC51 Topcoating. Een kleur die tijdens de applicatie al veel positieve en leuke opmerkingen opleverde! 

Feiten & cijfers

  • Plaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland
  • Opdrachtgever
    MABA Waterland BV
  • Oplevering
    juni 2018
  • Oppervlakte polyurethaanslijtlaag
    115 m2 + 65 m2
  • Oppervlakte PU kleurcoating
    115 m2 + 90 m2
  • Projectcategorieën
    Bruggen - hout
    Slijtlaag
+