icon-arrow-right
HomeProjecten Schellingwouderbrug Amsterdam

Schellingwouderbrug Amsterdam

De Schellingwouderbrug is als eerste van de vier stalen bruggen die door bouwcombinatie KWS - Mercon is vernieuwd. Vier andere stalen bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal worden gerenoveerd. Dit project onder de naam KARGO (Kunstwerken Amsterdam-Rijnkanaal Groot Onderhoud) wordt in opdracht van Rijkswaterstaat uitgevoerd.

Op de Schellingwouderbrug zijn meerdere disciplines uitgevoerd.

De nieuwe stalen boogbrug van de Schellingwouderbrug is bij Mercon in Gorinchem voorzien van gietasfalt ter plaatse van de rijbaan.

Ook is het fiets- en voetpad daar voorzien van een epoxyslijtlaag, type SN EP Slurry.

De aanbruggen in Amsterdam zijn door KWS geasfalteerd. Op dit asfalt ter plaatse van het fiets- en voetpad is vervolgens een kunststofslijtlaag, type SN PU4018 aangebracht.

Verder zijn hier ook gietasfaltgoten aangebracht.

 

De oude boogbrug is in het weekend van 16 en 17 juni 2012 gewisseld met de nieuwe boogbrug.

Een omvangrijke operatie, waarbij we in datzelfde weekend de voegovergangen heeft geïnstalleerd.

Dit alles is vastgelegd in een film, waarbij men een duidelijk beeld van de vele disciplines krijgt.

 

Aangebrachte voegtypes:

SN ESV-ROG1

SN Maatwerk Vingervoeg

Feiten & cijfers

  • Plaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland
  • Status
    opgeleverd
  • Opdrachtgever
    KWS Infra
  • Oplevering
    2013
  • Oppervlakte
    803 m2 gietasfalt boogbrug
  • Oppervlakte
    882 epoxyslijtlaag boogbrug
  • Oppervlakte
    2250 m2 PU slijtlaag aanbruggen
  • Lengte
    58 m1 SN Maatwerk vingervoeg (geluidsarm)
  • Lengte
    31,5 m1 SN ESV-ROG + ESV-RO
  • Projectcategorieën
    Bruggen - beton
    Bruggen - staal
    Voegovergangen
    Dilatatieprofielen
    Slijtlaag
+